min ointeressana historia på matchen :S

Just vart på rekordmatchen. Den är inte slut än. Frölunda leder. Men jag är i typ chock för matchen var helt sjuk.

Föst när vi kom in var det hur lång kö som helst. men så kom vi in i ullevi. Senare skulle vi till våran sektor som var 5. Vi började ställa oss i kö och det gick långsamt. Alla började smått knuffas och skrikas. Efter en kvart kom vi närmare kanten och folk började knuffas mer och mer. De skrek för alla ville upp och kolla på matchen som strax skulle börja. Problemet med att ingen kom in var att ingen ville ställa sig längst upp där det fanns mer plats. Men det stora problemet är att de har planerat fel från början. 31 000 skulle aldrig kunna få plats där. Och själva arenan var uppbyggd på vanliga byggställningar med lite träklossar. Arenan skulle kunna braka närsomhelst. Läskigt var det att stå under. Man såg hur trappstegen svankade fram och tillbaka. Iaf så när vi kom upp vid kanten så man nästan kunde se ner. Alla knuffades så man visste inte längre ifall man stod upp eller ifall man lutade sig mot någon annan. Jag blev knuffad av folk och höll på att ramla hur mycket som helst och på så sätt nära att bli nertrampad. Läskigt var det. Syrran fick panik och vi gick ner tillbaka för det var farligt att stå kvar. Vi började gå för att leta efter ett annan ställe att vara. Vi hittade ett stängsel där vi stod ett tag till folk blev galna. Mer och mer kom dit vi var och knuffade bort alla, hoppade över stängslet och skrek. Poliserna jagade vissa och det var helt sjukt. Det var minst 15-20 stycken polislastbilar som var där och man såg hur sjukbårarna kom fram en efter en.

Ja, det var helt sjukt men jag orkar inte skriva mer för orkar inte för jag har fått en sjukt jobbig huvudvärk av kaoset.

Ska nog ta och kolla på en film nu. Kan säga att vi sitter 4 i soffan och alla har varsin data i knät. haha. Hanna är här. Vi kollar på tv med massor av amerikanare som har apor som husdjur. JAG VILL HAA!! ;D


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0