home from london!

Nu är jag äntligen hemma från london! Och idag blev det ingen skola eftersom att jag inte riktigt har återhämtat mig från min matförgiftning jag fick i lördags. Men jag hoppas att jag kommer till skolan imon så jag kan träffa alla gooingar som jag har längtat efter!


Onsdag; flyget landade  ungefär vid 12 tiden, kom till hotellet vid 15. Sen var vi ute med familjen höije och letade matställe och kollade i lite souvenirshoper.
(har btw aldrig sovit så dåligt, de sängarna man sov i var stenhårda och typ buckliga..)

Torsdag; vi åkte turistbuss i någon timma ("and that's the secondhand" klockren!) killen som var guide var sjuukt ball, haha. Sen efter det åkte vi färja och så lite mer. Men åkte inte den så länge för sen var det iväg till en resturang där vi åt snabbt för sen åkte vi iväg och kollade på "Wicked". Vi var uppdelade så att killarna och helena och therese kollade på "We will rock you" så kollade resten på "Wicked".

Fredag; Från 09.40-11.00 ungefär var vi på madame tussauds. Det var väldigt roligt, Sen åkte vi iväg till ett ställe där vi blev sminkade. Jag fick en evning-look. Och de andra tog en lite mer vardaglig-look. Det tog ungefär 1, 5 timma innan vi blev klara. Sedan åkte vi iväg någon resturang och åt. sen shoppade vi vi lite. Ett av de sista ställerna var på "Abercrombie & Fitch" där i ingången stog det en kille utan tröja där man kunde ta kort med han. Sedan när man gick egenom hela varuhuset var alla som jobbade där var modeller. Och det fanns många som jobbade där, många! Sedan efter det åkte vi till Notting Hill för att hitta något att äta, men det gjorde vi inte så vi åkte iväg till Paddington tror jag, där vi hittade en Grekisk resturang. Där var de helt kaos, servitörerna grät och barn kom in med föräldrar och halloweenande. Och vi fick fel mat. Jag har aldrig skrattat så mycket, men det var också där jag blev matförgiftad..

Lördag; Skulle egentligen vara en shoppingdag, där jag framförallt skulle in på "New Look" men nej nej.. Istället var  jag på hotellet och spydde och så hela dagen.. Tills klockan 15 då vi åkte iväg till flygplatsen. Kom hem runt 01.00 hem till huset eftersom att vi landade på flygplatsen i Norge. Och när vi kom hem var det sveeeenkallt eftersom att min knäppa syrra hade stängt av alla elementen. Det var ungefär 15 grader i huset, och när jag skulle sova hackade jag tänderna :S hehe


Men jag har haft det sjukt bra, mest har det varit stressigt och jag har inte sovit ut så mycket.. men det har varit roligt!



Här är de kläderna jag han köpa innan jag blev sjuk!

min tjocktröja, london tröja. från souvenirshopen

 


min "david & goliath"-tröja, i loove it! (en "Glow in the dark"-tröja btw)



den åt vänster är framsidan
den år höger är baksidan
(en björn typ som kramar om, vet inte vart den är ifrån)



Mina nya skor som jag hitta på en liten mysiggata som jag inte minns namnet på.



grejer från souvenirshopen, ska sätta upp skyltarna på väggen och klockan ska jag ha som väckarklocka.





Det var allt, och förlåt att det blev ett sånt långt inlägg, men hoppas ni gillar det!

Puss


Kommentarer
Postat av: Matilda

riktigt ballt! :D

2009-11-08 @ 11:31:06
URL: http://tildachristinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0