svininfluensa-vaccinet!

Just nu kan jag säga att jag inte ens kan beskriva hur ont jag har i min arm.. Jag vill bara skrika! Och de biverkningar jag har fått av vaccinet är huvudvärk, frossa & feber. Men också muskelvärk! och slår vad att ena min tå domnade bort eller så kanske jag bara var sjukt kall men ändå.. hehe





De biverkningar man kan få av vaccinet;


Mycket vanliga (kan inträffa vid fler än 1 av 10 vaccindoser)
huvudvärk, trötthet, smärta, rodnad, svullnad eller lokal förhårdnad vid injektionsstället, feber, muskelvärk & ledvärk.

Vanliga (kan inträffa vid upp till 1 av 10 vaccindoser)
värmekänsla, klåda eller blå märke vid injektionsstället, ökad svettning, frossa, influensaliknande symtom & svullna körtlar i halsen, armhålla eller ljumsken.

Mindre vanliga (kan inträffa vid upp till 1 av 100 vaccindoser)
stickningar eller domningar i händer eller fötter, sömnighet, yrsel, diarré, kräkningar, magont, sjukdomskänsla, klåda, utslag, allmän sjukdomskänsla, sömnlöshet.

Kommentarer
Postat av: Rickard Karlsson

du kan lägga till koma och död med även större chans att få sjukdomen XD

2009-11-11 @ 00:02:13
URL: http://qubism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0