lite om operationen och de som hänt de senaste 2 veckorna

hejsan hoppsan, de var ett bra jävla tag sen.

kollade och de var ungefär 6 veckor sen jag skrev senast. dumma josefine x)
ska kanske försöka få ihopp en ny header och kanske en annan bakrund. När jag har tid.
Jag lär få sjukt mycket i skolan nu. Jag har nämligen varit borta från skolan i två veckor. Imorgon är det min "första dag" eller var man säger.
Jag har varit borta i två veckor eftersom att jag den 14 mars opererade mig.
Inget ofarligt och jag vet att jag är en aning knäpp men tycker det är så coolt att en sådan operation bara tar ungefär 20 minuter. Operationen var en tonsilsoperation, fast de flesta känner nog mest igen det som en operation då man tar bort halsmandlarna.

Jag åkte in och var på sjukhuset 07.45 på måndagsmorgonen. Jag åkte dit, skrevs in och sedan fick jag snygga kläder och en goo säng. Eftersom att jag inte fyllt 18 år än så fick jag vara på barnavdelningen, som egentligen bara var ett rum men lite fina tapeter på väggarna och massa leksaker, delade rummet med en annan, men såg inget av henne. Men i alla fall så fick man sitta i sängen och vänta ett par timmar innan man fick lite lugnande tabletter och ta och lite annat, tror de var sammanlagt 15 tabletter om inte mer. Efter en halvtimma (då klockan var ungefär 11) så kom en snäll snubbe och rulla iväg med med min säng (så sjukt skoj!!) iväg till operationssalen. Gooa narkossköterskor där, de fixa till och med att jag fick en rosa kanyl, me liike!
Sen somnade jag och vaknade upp, sov ungefär hela den dagen, tror jag var vaken högst en halvtimma. Förutom då mina goingar Winnie och CB kom och hälsade på mig. Fick ett litet gosedjur av de som de döpte toa (efter de själv, WC). Fast kommer inte ihåg de så mycket för var en aning borta. Dagen efter det åkte jag hem. Sov ungefär hela tiden jag var hemma då med. När jag varit hemma några dagar hade jättemånga kommit förbi med saker till mig, har sammanlagt fått 3 olika sorters buketter, 4 paket glass, en liten skål/burk som ser ut som en cupcake och kakor. Fattar inte hur folk kan vara så snälla, om någon av de som gett mig de här läser detta så TACK!! 
Sen har jag fått ett par så underbart fina rosor av världens finaste pojke (Simon), de hänger nu på tork, ska lägga en eller några torkade rosor i mitt rum på en hylla. Hoppas på att de ska bli lite fint.

Jag har alltså under de senaste veckorna bara vilat. Jag tycker bara det är jobbig att gå en promenad liksom.
Idag lånade jag och Simon grannarnas hundar och gick en långpromenad. Och jag har inte kunnat göra mer idag eftersom att jag behövt vila. Hoppas jag klarar av skolan bara så.



De där var sjuktlång men skrev det lite för att jag själv ska komma ihåg hur de var. Egoistiska mig!
Men ha de gött leverpastej!!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0